zondag 9 juni 2013

Zo het is alweer veel te lang geleden dat ik een blogje heb geschreven, maar heb het wel geprobeerd maar het lukt niet want er is weer het een en ander hier verandert.
Maar heb de afgelopen maanden niet stil gezeten verre van dat. Heb veel gebakken is het geen taart dan wel brood of cake of andere lekkernijen.
Zo heb ik met Arne zijn verjaardag een lekkere taart gemaakt
En met kerst voor het eerst een stapel taart wat is dat stiekem toch wel lastig. Maar voor een eerste keer is hij aardig gelukt al zeg ik het zelf.
En ik heb ook nog lekkere cup cake's gebakken lekker met appel kaneel en koffie kaneel.
Verder heb ik ook een hazelnoot crème taart gemaakt dat vinden mijn moeder zo lekker zeker die van de brokking in Dordrecht. Ik heb toen een recept gevonden op de leukstetaarten.nl en ben die gaan maken. Nou ik kan je vertellen dat die heerlijk was. Heb eerst een grote gemaakt en later kleine rondjes wat makkelijker was om te verdelen hoefde je net te snijden.
Verder ben ik zoals gezegd ook brood gaan bakken. Speltbrood. Sem heeft veel last van buikpijn en hij krijgt al geen melk dus daar kon het niet aan liggen. Ik gaan zoeken op internet en je kan dus ook allergisch zijn voor tarwe. Aangezien we elke dag brood eten krijg je daar dus veel van binnen. mijn eerste spelt brood zag er zo uit
Momenteel bak ik ze in de broodbakmachine en zijn de broden veel luchtiger en smaakt het ook lekkerder vind Sem. Maar ook Joran moest er aan geloven want hij heeft vaak diarree. Ze moesten erg wennen aan de smaak maar inmiddels gaat dat al stukken beter.
Ook heb ik heerlijke suikerbrood gebakken dat is pas echt lekker. Foto blijf ik nog verschuldigd komt later.
Verder heb ik nog vele andere lekkernijen gebakken teveel om op te noemen en heb helaas ook niet van alles een foto. 
Timo was ook nog jarig en ook daar een lekkere taart voor gemaakt. Hij houd niet van marsepein dus toen maar eens deze variant gemaakt en hij veel heel erg in de smaak. 

Freddy mijn zwager was ook nog jarig en daar moest ik 2 taarten voor maken van 1 heb ik een foto de andere waren we helaas vergeten op de foto te zetten.
Na de mei vakantie die voor Timo 2 weken was heeft eindelijk mogen trakteren. Het werden cupcake's

Ook heb ik een paar keer cakepops gemaakt en ook dat is leuk om te doen.

Zo zie je maar weer dat ik niet heb stil gezeten het afgelopen 3 kwart jaar. Het waren weer lekkere baksels.
Die tussen de bedrijven door heb gebakken.
Ik hoop dat ik nu de volgende keer iets sneller zal schrijven.















Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen